środa, 5 kwietnia 2023

Spotkanie autorskie z Przemysławem Jakóbczykiem

Wczoraj w naszej bibliotece odbyło się spotkanie autorskie z Przemysławem Jakóbczykiem - autorem książek dla dzieci, założycielem Fundacji Akademia Samodzielności. Na co dzień pisarz zajmuje się szkoleniem dzieci i młodzieży w zakresie bezpieczeństwa, organizacją "zielonych szkół", obozów letnich i zimowych oraz pracą w szkole Montessori.

Spotkanie, na które przybyli piątoklasiści z jedleńskiej szkoły było bardzo interesujące, młodzież zadawała mnóstwo pytań i bardzo aktywnie uczestniczyła w wydarzeniu.

 Na przykładzie swoich książek  autor przedstawił proces jak powstaje książka od samego pomysłu do etapu kiedy można ją wziąć do ręki i przeczytać. Pozycje Pana Przemysława to bardzo ciekawe powieści z dreszczykiem  opowiadające o przygodach grupy przyjaciół w różnych niebezpiecznych sytuacjach.  

[...]- Przede wszystkim musi pojawić się pomysł. Od tego wszystko się zaczyna. Później przelewam na papier, a mówiąc bardziej dokładnie na dysk komputera to wszystko, co podpowiada mi moja wyobraźnia - podsłuchaliśmy. I ta moja wyobraźnia, to alternatywna rzeczywistość - twierdzi Przemysław Jakóbczyk. - Nie byłem przecież w malezyjskiej dżungli, czy w Australii jak bohaterka moich książek Zuzia, ale potrafiłem urzeczywistnić tam jej pobyt i w miarę realnie oddać klimat tamtych miejsc - uważa Autor.

Bardzo dziękujemy Powiatowemu Instytutowi Kultury w Iłży za współorganizację wydarzenia, autorowi za fascynujące opowieści i prezent dla biblioteki (3 książki o przygodach Zuzy) i oczywiście dzieciom i Pani Zosi Gos za uczestnictwo.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz